2014. december 13., szombat

Tárkonyos gombás csirkeragu leves - Blogkóstoló 20. fordulójára

A 20. Blogkóstoló házigazdái, a Serpenyő Virtuóz blog írói egy eddig számomra ismeretlen blogot sorsoltak ki nekem. Xsara, próbálkozásaim a konyhában egy nagyszerű blog, ami tele van finomabbnál finomabb ételekkel, úgyhogy rögtön ki is szúrtam párat. Úgy gondoltam, hogy egy fincsi levessel kezdem a menüt, aminek itthon nagyon örültek :) Rájöttem, hogy egyre jobban szeretem a tárkonyos leveseket, úgyhogy biztosan elkészítem még itthon. A recepten nagyon minimálisat változtattam. Köszönöm szépen Andi a receptet! :)

 Hozzávalók:
  • 1/2 csirkemell 
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • 1 marék fagyasztott zöldborsó
  • 6-7 db vegyes gomba
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1 ek liszt,
  • só, bors, tárkony
  • 1 ek olaj

A csirkemellet hosszúkás falatnyi csíkokra vágtam. A zöldségeket is hosszúkásra szeleteltem.
Az olajt felforrósítottam, majd a vöröshagymát üvegesre pirítottam rajta, rádobtam a csirkemellet, pár percig pirítottam, majd hozzáadtam a répákat, végül a gombát. Megszórtam a liszttel, átpirítottam, fűszereztem só, bors, tárkony, majd felöntöttem vízzel. Alacsony hőfokon kb 20 perc alatt elkészül. A borsót az utolsó pár percben elég belerakni, nem kell neki csak kb. 5 perc.
Amikor mindent puhának találtam, a tejszínt elkevertem a tejföllel hozzákevertem egy kevés levest, majd beleöntöttem a levesbe.




3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen levest, nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Fincsin hangzik, én is szoktam hasonlót :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük a csirkeragu levest, egyik nagy kedvencünk. Ugyan gombával még nem kóstoltam, de biztosan nem ront az ízén, sőt, úgy hogy én is kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés