2016. december 15., csütörtök

Csokoládés banántorta

December 2-án töltötte be Nyuszifül a 30. életévét és ebből az alkalomból szerettem volna megörvendeztetni ezzel a tortával. Végtelenül egyszerű és nagyon finom sütemény, Nyuszifül szerint olyan az íze, mint a Vakondtúrás tortának, szerintem nem :) De a lényeg, hogy mindkettőnknek elnyerte tetszését. Bátran ajánlom bárkinek! :)
(Szeletelt képet sajnos nem tudtam készíteni, mert a csokimáz szeletelés közben megtört és úgy nem festett valami szépen.)

Hozzávalók (18 cm-es tortaformához):
Piskótához:

  • 3 db tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál holland kakaópor
  • 1/2 csomag sütőpor


Krémhez:

  • 3 dl tej
  • 1 csomag banán ízű pudingpor (Dr. Oetker)
  • 25 dkg mascarpone
  • 3 evőkanál porcukor
  • 1-2 db banán


Tetejére:

  • 1/2 tábla csokoládé (fele ét, fele tej)
  • 1 kis vaj


Díszítéshez:

  • tejszínhab


A piskótát szokásos módon elkészítem, amíg kihűl, addig elkészítem a krémet és karikára vágom a banánt. A krémhez a tejben sűrűre főzöm a pudingport a szokásos módon, csak cukor nélkül. A mascarponét a porcukorral felverem és hozzákeverem a kihűlt pudingot. 
A piskótát egy tányérra teszem és köré rakom a tortakarimát, kirakom a piskóta tetejét a karikára vágott banánnal, ráteszem és elsimítom a krémet. 
A csokoládét a vajjal vízgőz felett felolvasztom és a torta tetején eloszlatom. 
Egy estét a hűtőben hűtöm. Másnap a tortát egy éles késsel körbevágom és eltávolítom a karimát róla. Tejszínhabban bevonom az oldalát és díszítem a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése