2013. augusztus 7., szerda

Túrókrém vaníliás almaszósszal - SAD 17. fordulójára

Amikor Zsófi meghirdette a SAD 17. fordulójának a gyermekkor íze témát elég sokáig kellett gondolkoznom, hogy mit készítsek. Nem jutott először eszembe egy sütemény, vagy pogácsa sem, amiről a gyermekkoromra asszociálhatnék. Aztán hirtelen beugrott, hogy mikor kicsi voltam uzsonnára folyton túrókrémet kértem, szegény tesóm nem szerette annyira, de testvériesen legyűrte az övét vagy pedig nekem adta. Nem tudom ki emlékszik még a régi Bakonyi félére, alján jó nagy réteg gyümölccsel, felette pedig isteni finom és könnyű túrókrémmel.  Mamám szokta mesélni, hogy a dobozokkal rendszeresen kidobtuk a kiskanalakat is, ha szerencséje volt észrevette, ha nem... ezért hiányzik a fél készlete :)


Hozzávalók:
Vaníliás almaszószhoz:
  • 40 dkg megpucolt kockára vágott alma
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 3 evőkanál étkezési keményítő
  • 3 dl víz
  • fél csomag vaníliás pudingpor
Túrókrémhez:
  • 1/2 kg túró
  • 3 tojássárgája
  • 12 dkg porcukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 evőkanál citromlé
  • 3 evőkanál tejföl
Tetejére:
  • mazsola
A vízben az almát a cukorral, a fahéjjal és az étkezési keményítővel sűrűre főzöm. Levéve a tűzhelyről összeturmixolom, majd pedig a vaníliás pudingot hozzáadva visszateszem a tűzhelyre és szépen besűrítem vele. Poharak aljára teszem és hagyom kihűlni.
A túrót a tojássárgájával, cukrokkal, citromlével kikeverem, majd hozzáadom a tejfölt. Rákanalazom a kihűlt és megdermedt almaszószra, mazsolával díszítem és egész éjszakára hűtőbe teszem, hogy a túrókrém is szépen megdermedjen.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése