2013. december 20., péntek

Bloggerkarácsony és vaníliás csúcs

Dina vetette fel az oldalán, hogy azon bloggerek, akiknek kedvük  van hozzá megajándékozhatják egymást karácsonyra. Mivel megtetszett az ötlet, jelentkeztem. Nekem Steffel Csaba jutott, így az én Jézuskám  hozzá kopogtatott be, remélem sikerült örömet szereznem neki. Hozzám viszont hétfőn becsöngetett a postás és egy fantasztikus csomagot kaptam Böbétől. Köszönöm szépen a nagyszerű ajándékokat Nagyon hálás vagyok érte és mindent imádok belőle! :) Nem is emlékszem már, hogy említettem-e vagy csak sikerült ráéreznie, hogy gyűjtöm a bögréket és már kb. 100 különböző darabbal büszkélkedhetek :) Ha valaki elutazik és megkérdezi, hogy milyen ajándékot kérek, kapásból rávágom, hogy bögrét, mert az mindig mindenhol van és mindenhol egyedi a mintája :) Nyaralásaim alkalmával tuti, hogy én is mindig hazatérek egy-egy újabb darabbal. Apukám szerint csakis asztaloshoz szabadna feleségül mennem, hogy tudjon a sok bögrémnek polcot gyártani :)



Hoztam nektek egy nagyon finom sütemény receptet és fő előnye, hogy nem kell sütni! Nekem a havas fenyőket idézi (talán a formája miatt). Anya kérésének . megfelelően hétfőn el is készítem karácsonyra. A recept anyósomtól van, a formázáshoz viszont egy speciális formára van szükség, amit még párszáz forintért szereztem be pár éve. 

Vaníliás csúcs


Hozzávalók:
Masszához:
  • 50 dkg darált keksz
  • 20 dkg Rama margarin
  • 25 dkg porcukor
  • 20 dkg darált dió
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1-2 evőkanál rum vagy 1 üveg rumaroma
  • fekete kávé (amennyit felvesz készítés közben)
Krémhez:
  • 3 dl tej
  • 1 csomag vanília ízű főzhető puding
  • 12 dkg Rama margarin
  • 15 dkg porcukor
továbbá: kókuszreszelék a formához, cseresznye vagy meggy és Albert keksz.

A massza hozzávalóiból képlékeny, jól gyúrható anyagot gyúrok. A tejben felfőzöm a pudingport, hagyom kihűlni. Közben a margarint habosra keverem a porcukorral és hozzáadom a kihűlt pudingot és egynemű krémmé keverem.
A speciális formám belsejét minden egyes csúcs elkészítésekor megszórom kókuszreszelékkel (így könnyebb lesz kiszedni a formából), belenyomkodom  a masszát, a hozzávaló kúppal felmérem, hogy mennyire van szükség benne, és a közepébe pudingos krémet teszek, valamint egy meggy vagy cseresznye szemet és egy Albert keksszel lezárom az alját. Szétnyitom óvatosan a formát és a talpára állítom a havas csúcsokat.



Itt van két kép a formáról is, ha valaki esetleg nem ismerné:


8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósak a kis "fenyőfák", nekem is az jutott eszembe róla:-) Jó kis receptet is hoztál hozzá! Már én is készítettem ilyet, de nem itthon. Nekem -nem is tudom, hogy fordulhat elő- nincs ilyen formám. Egyelőre...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis süti, szeretem. Az előbb készítettünk el anyával egy adagot az ünnepekre :)

      Törlés
  2. Nagyon guszták a kis csúcsok, szívesen megkóstolnám! :) És szuper ajándékokat kaptál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nekem is tetszenek az ajándékaim :)

      Törlés
  3. Kívánok Neked és családodnak békés, áldott ünnepet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Békés, boldog karácsonyt kívánok én is! :)

      Törlés
  4. Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Remélem neked is kellemesen telt a karácsony! BUÉK!

      Törlés