2014. április 18., péntek

Bolero szelet

Andrea napra készítettem anyának ezt a süteményt, mert anya nagyon szereti a kék szőlős csavaros fagyit. A süti nagy sikert aratott nála és mindenkinél a családban, szomszédságban, úgyhogy tuti még elkészül nálunk. A recept az egyik kolléganőmtől van. 

Boldog névnapot minden Andreának!!!!!!

Hozzávalók:
A piskótához (gáztepsi):

  • 4 db tojás
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl víz
Fehér krémhez:
  • 3 doboz kis tejföl
  • 2 csomag vaníliás cukor
Színes krémhez:
  • 7 dl víz
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 db kék szőlő ízű Bolero italpor

Kemény habbá verem a tojások fehérjét, hozzáadom a cukrot, majd a tojások sárgáját és a liszttel elkevert teáskanálnyi sütőport és a vizet, majd sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntöm a tésztát és előmelegített sütőben megsütöm. 
Ha kihűlt a piskóta, akkor lehúzom róla a sütőpapírt és lekenem a tejföllel elkevert vaníliás cukorral. A színes krém  hozzávalóit beleöntöm egy edénybe és sűrűre főzöm. Leveszem a gáztűzhelyről, kicsit hagyom csak hűlni, mert gyorsan dermed és rákenem a fehér krémre. Egy-két órát hűtöm és már fogyasztható is.





5 megjegyzés:

  1. Anyukádnak boldog névnapot kívánok! Még ezt a süteményt eddig nem ismertem, de nagyon guszta és finom lehet. Számomra ez a kék szőlő ízű bolero is ismeretlen, valami zselés bevonó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a nevében is! Bolero italport tettem a színes részbe, elvileg bármilyen ízűvel lehet ízesíteni, de anya nagyon szereti a kék szőlőt, azért ilyennel készítettem. Most bele is írtam a receptbe,hogy mások tudják majd, hogy mire gondoltam :)

      Törlés
  2. Boldog névnapot kívánok az Édesanyádnak ! - nagyon finom süti lehet

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom volt. Ilyet még kérek. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen!
    Biztos, hogy még jó párszor elkészítem otthon :)

    VálaszTörlés