2014. június 26., csütörtök

Brazil Coca-Colás kókuszos sütemény - Blogkóstoló 17. fordulójára

Ezt a fincsi süteményt is Linyah-nál találtam. Érdekesnek találtam a receptben, hogy colát kell tenni a tésztába, ezért is gondoltam úgy, hogy meg kell sütnöm és nem is csalódban benne! Annyira finom lett, hogy tuti, hogy elkészítem máskor is. A krémet nem dolgoztam el simára, hanem kicsit rusztikusra vettem a formázását és szerintem jó lett. :) A receptet pontosan követtem, csak kevesebb cukrot tettem bele. Köszönöm szépen a receptet! :)

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 6 db tojás
  • 20 dkg cukor
  • 2,5 dl Coca-Cola
  • 1 csomag sütőpor
A krémhez:
  • 4 dl tej
  • 5 evőkanál liszt
  • 20 dkg kókuszreszelék+kevés a tetejére
  • 10 dkg cukor
  • 1 tubus sűrített tej
A tojások fehérjét kemény habbá verem és hozzáadom a cukrot. A tojások sárgáját a colával összekeverem, majd a sütőporos liszttel. Ha már szép csomómentes a tészta, akkor óvatosan hozzáadom a tojáshabhoz. Alaposan összekeverem és sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm a masszát, majd 180 fokra előmelegített sütőben megsütöm.
A krémhez a tejet a liszttel és a cukorral felfőzöm, majd belekeverem a kókuszreszeléket és a sűrített tejet. 
A kihűlt tésztát bevonom a krémmel, majd megszórom még kókuszreszelékkel.



6 megjegyzés:

  1. Szerintem is jó lett!
    Engem is felcsigázott, hogy kóla kell a tésztába. A krém sem a szokványos, de csakis finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik és gusztán is néz ki :)

    VálaszTörlés
  3. Mennyeien néz ki ezzel a rusztikus külsővel! <3

    VálaszTörlés