2015. június 9., kedd

Vaníliás-epres torta

Ezt a tortát legkisebb öcsémnek készítettem tegnapra a szülinapjára. Mivel nem volt sok időm és le is betegedtem nem bonyolítottam túl a dolgot viszonylag alacsony piskótát készítettem, hogy István örüljön és a kedvenc vaníliás krémünkkel töltöttem meg, majd eperrel bolondítottam meg egy kicsit. Állítólag finom lett, én a nátha miatt nem tudok nyilatkozni róla, de hiszek a családnak :)

Boldog születésnapot kívánok István!!!!!!

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához):
A piskótához:

  • 5 db tojás 
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
A  krémhez:

  •  3 csomag vaníliás puding
  • 1 l tej
  • 3 tojás sárgája
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg Rama
  • 1 csomag vaníliás cukor


+ kb. 1 kg eper


A szokásos módon piskótát sütök, amit kettévágok, ha kihűlt.
A vaníliás pudingokat a tejben a tojássárgájával összekeverem és felfőzöm, jó sűrű krémet kell, hogy kapjak belőle. Kevergetve kihűtöm. Ezalatt a porcukrot a Ramával habosra keverem, hozzáadom kanalanként a kihűlt pudingot és alaposan összekeverem a vaníliás cukorral együtt. A krémből kiveszek annyit, amennyire szükségem lesz a torta bevonásához. A többihez hozzákeverem kb. az eper felét, amit előtte apróra vágok. Megtöltöm vele a tortát és ráteszem a piskótát, bevonom a maradék krémmel a torta tetejét és oldalát, majd pedig a félbevágott eprekkel díszítem.





6 megjegyzés:

  1. Rögtön kérném felét, annyira jól néz ki! Csodaszép!

    VálaszTörlés
  2. Tesódat Isten éltesse sokáig! Nagyon finom és szép tortát készítettél! Mielőbb gyógyuljál meg!

    VálaszTörlés
  3. Hm, nagyon finom lehet! :)
    Boldog születésnapot az Ünnepeltnek! Neked pedig gyógyulást! :)

    VálaszTörlés
  4. Én is hiszek a családodnak! :-) Látszik a tortán, mennyire finom. Neked gyógyulást, Öcsédnek pedig boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Hmm, csodásan néz ki! :) Szeretem az epres édességeket! Azt a szeletkét elkérhetném? :)

    VálaszTörlés