2015. szeptember 15., kedd

Almás gombóc - Szakácsmustra 12. fordulójára

A Szakácsmustra 12. fordulójának háziasszonyi teendőit Melinda látja el a Habverő és fakanál blog szerzője. Ennek a fordulónak a témája az, hogy készítsünk valamint Anna Olsontól. Hát bevallom, hogy eddig én még nem hallottam róla, de a játék miatt rákerestem és közben felfedeztem, hogy a fem3-on reggelente megy is egy műsora, úgyhogy elkezdtem nézni :) 
Valami egyszerű receptet próbáltam tőle keresni, ami nem igényel különleges hozzávalókat, így esett a választásom erre az almás gombócra. Szerintem nagyon finom lett, bár egy picit édes. :)

Hozzávalók:
Tésztához:

  • 2 csésze liszt
  • 2 evőkanál cukor
  • 3/4 teáskanál só
  • 1 csésze darabolt vaj
  • 1 tojássárgája
  • 3 evőkanál víz


Töltelékhez:

  • 8 db kisebb alma
  • 1/4 csésze cukor
  • ízlés szerint fahéj


Sziruphoz:

  • 1 csésze víz
  • 1 csésze cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 3 evőkanál vaj


Előmelegítem a sütőt. A tészta hozzávalóit egy nagy tálba öntöm és a kézi robotgép dagasztóspiráljával összedolgozom. Folpackba tekerem a tésztát és 15 percre a hűtőbe teszem.
Addig az almákat megpucolom és alma magozóval eltávolítom a magházát.
Lisztezett munkafelületen kinyújtom a tésztát, megszórom a cukor és fahéj keverékével és 8 négyzetre vágom. Minden tésztába belecsomagolok egy almát, kivajazott jénaiba teszem őket. A sziruphoz a vizet a fahéjjal és a cukorral takaréklángon 5-10 percig főzöm. Ha levettem a tűzhelyről leöntöm a gombócokat  a sziruppal és kb 45 perc alatt megsütöm.



1 megjegyzés: