2013. április 13., szombat

Csokitorta apának 2011-ben

Végre megtaláltam a megfelelő tortát apának! Tavaly nekem habos-túrósat készített anya és apának nagyon ízlett. Úgyhogy találtam a gasztro magazinban egy nagyon szép túrós tortát és kisebb változtatásokkal azt fogom neki megsütni :)
Addig  is elhoztam mutatóba a 2011-es tortáját, a tortát Tücsökbogár párizsi krémjével töltöttem meg és a nála látott csokigyurmával díszítettem.



Hozzávalók: 
A piskótához:

  • 10 db tojás
  • 10 evőkanál cukor
  • 10 evőkanál liszt
  • sütőpor
  • 2 evőkanál kakaó

 Párizsi krémhez:
  •  5 dl tejszín
  • 50 dkg cukor
  • 25 dkg kakaó
  • 70dkg vaj
  • 2 rumaroma
Csokigyurmához:
  • 1,5 evőkanál méz
  • 3 evőkanál étkezési keményítő
  • 8 dkg csokoládé
  • ételszínező
A piskótát a  10tojásból szokásosan elkészítem, a fehérjét kemény habbá verem, hozzáadom a cukrot, tojássárgáját, sütőporral elkevert lisztet és a kakaót. Sütőpapírral bélelt tepsibe töltöm és előremelegített sütőben megsütöm. Ha kihűlt kivágom a formát, majd pedig két részre vágom.
A krémhez a tejszínt a cukorral felforralom. Hozzákeverem a kakaót, majd amikor már sima krém és még meleg hozzáadom a vaj harmadát és a rumaromát. Ha kihűlt, a maradék vajat habosra keverjük, majd összekeverjük a két krémet. Jó sokáig kell keverni, mire jó lesz.
A krémmel jó vastagon megtöltöm a lapokat, a tetejét és az oldalát is.
A mézet a keményítővel a microba teszem. A csokoládét vízgőz felett felolvasztom. Összegyúrom a két keveréket, ami a gyurmára fog emlékeztetni. Kicsit hagyom hűlni és már tudok is vele dolgozni. Az ételszínezékkel megszínezem egy részét és úgy készítem el a díszítést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése