2013. április 29., hétfő

Medvehagymás házi pogácsa

Az egyik szomszédtól múlt vasárnap kaptunk egy csomó medvehagymát. Egész héten azt ettük szendvicsre darabolva, de annyi jó medvehagymás ételt láttam szakácskönyvekben és itt a blogokon, hogy elhatároztam én is sütök medvehagymás pogácsát. 
Ez volt életem első pogácsája, eddig vagy anya, vagy a mamák sütöttek pogit, de most rászántam magam és jelentem fantasztikusra sikeredett. És nemcsak szerintem :)


 Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 evőkanál tej
  • 1 kávéskanál cukor
  • fél teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál só
  • 25 dkg  margarin
  • 2,5 dl tejföl
  • 6 dkg medvehagyma
  • 1 tojás (fehérje és sárgája külön)
Az élesztőt a cukros tejben felfuttatom. A lisztet összekeverem a szódabikarbónával, a sóval, elmorzsolom a puha margarinnal, majd a tejfölt és a felfuttatott élesztőt hozzáadva simára összekeverem (nem kell dagasztani). Hűtőbe teszem pihenni 2-3 órára, de akár egy hétig is eláll. 
Miután kiveszem alaposan átgyúrom, kinyújtom, megkenem tojásfehérjével, megszórom medvehagymával, összehajtom, ismét megkenem tojásfehérjével és megszórom medvehagymával, majd összehajtom. Pogácsaszaggatóval kiszaggatom, megkenem tojássárgájával a tetejét és előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 perc alatt megsütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése