2014. február 10., hétfő

Gyöngyi féle sportszelet torta

Ezt tavaly készítettem Nyuszifülnek, mert ahogy már említettem  nagyon szereti a sportszeletet (is). Ennek a süteménynek nagyon finom a krémje és tényleg hasonlít az íze a sportszeletéhez.
A kép nem sikerült valami jól, mert a telefonommal készítettem, nem túl jó fényviszonyok között. A tetejére marcipánból készítettem kálákat, amik szerintem egész tűrhetően sikerültek.
A krém receptjét korábbi kolléganőmtől, Gyöngyitől kaptam. Eredetileg nem piskótatésztával kéne készíteni, de én leegyszerűsítettem anno. Majd egyszer elhozom az eredeti receptet is :)


Hozzávalók (16 cm-es formához):
Piskótához:
  • 3 tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál kakaó
  • 1 teáskanál sütőpor
Krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag csokipuding
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 17 dkg margarin
  • 8 evőkanál porcukor
  • fél üveg rumaroma
A piskótát a szokásos módon elkészítem: felverem a tojások fehérjét, hozzáadom a cukrot, tojások sárgáját, sütőporral elkevert lisztet és előmelegített sütőben megsütöm, majd hagyom kihűlni.
A krémhez a tejben a pudingot a vaníliás cukorral és kakaóporral sűrűre főzöm, majd a tűzhelyről levéve kihűtöm. A margarint a porcukorral habosra keverem és hozzáadom az előző krémet a rumaromával.
A piskótát három részre vágom és betöltöm a lapokat a krémmel. Tetejére marcipánból kálákat formáztam.

4 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a sportszeletet:-) De ki nem? Nagyon tetszik ez a változat is, piskóta meg rumos krém... megjegyzendő! Szépek a kálák rajta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Még gyakorolnom kell a virágkészítést marcipánból, de talán jó úton haladok :)

      Törlés
  2. A férjem kedvence a sportszelet, el is mentettem neki! :)

    VálaszTörlés