2015. január 9., péntek

Kerekes sajtos pogácsa - SAD 29. fordulójára

Amikor megláttam a SAD. 29 fordulójának kiírását, aminek Anna, a Csokoládé Reformer  blog írója a háziasszonya rögtön elkezdtem gondolkozni, hogy mit is készítsek, mire eszembe jutott a megfelelő finomság. Karácsonykor nemcsak édeseket, hanem sósakat is szoktak a mamák nálunk sütni. Ez a recept az anyai  nagymamámtól van. Most már kevesebbszer áll neki pogácsát sütni, de régen rengeteg alkalommal, ünnepen ezzel (is) fogadott minket. Szerintem nincs olyan gyerek, aki ne szeretne segédkezni pogácsasütés közben. Én is szerettem, éppen ezért varrt nekem a mamám egy piros alapon fehér pöttyös kötényt kiskoromban, amit azóta is őrzök, remélem, hogy egyszer, majd megörökli az én lányom :)

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg Rama margarin
  • 1 kicsi dobozos tejföl
  • 15 dkg reszelt sajt 
  • 2 db tojás
  • 1 kávéskanál só
  • 1 evőkanálnyi zsír
  • 3 dkg élesztő (mamának úgy van felírva a receptben, hogy "1 Ft-ért élesztő")


A tetejére:
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 tojássárgája


A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrom, háromszor kisodrom és 20-30 percet hagyom pihenni. Utána lisztezett gyúródeszkán kb. ujjnyi vastagra kinyújtom és kiszaggatom a pogácsákat. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatom, megkenem a tetejüket a tojássárgájával és megszórom reszelt sajttal. Előmelegített sütőben megsütöm.






7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, szabályosak lettek! Szeretem a sajtos pogácsaféléket :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Most nekem is lecsúszna 1-2 darabka belőle!

    VálaszTörlés
  3. :-))) Nagyon tüchtig kis kötényed van/volt! <3

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik ez a pöttyös kötény! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon kedves tőled, hogy a nagymamád varrta kötényt így megbecsülöd!
    És a pogácsa is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Milyen jók is a nagymama-féle pogácsák! A kötényt pedig jól őrizd meg, az emlékekkel együtt!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen, valóban fincsi pogácsa, egy próbát megér! :) A kötényre nagyon vigyázom, remélem lesz majd egyszer egy kisember aki hordani fogja :)

    VálaszTörlés