2016. augusztus 20., szombat

Szódakenyér

Ezt az egyszerű kenyérreceptet a Viasat3-on futó Sütimester című műsorban láttam és úgy döntöttem, hogy el kell készítenem :) Egyszerű, gyors és tényleg finom, zacskóban tartva napokig puha marad. Úgyhogy életem első kenyere sikeres lett :)


Hozzávalók:
  • 50 dkg fehér liszt
  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 2 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 teáskanál só
  • 8 dl kefír


A két lisztet összekeverem, hozzáadom a szódabikarbónát, sót és a kefirt. Összegyúrom a hozzávalókat, majd két cipót formázok belőle. Mindkét cipót négyfelé vágom, de teljesen a tészta aljáig. Összenyomom az aljuknál a cipókat egyesével. 
180 fokra előmelegített légkeverésés sütőben 40 perc alatt készre sütöm.





1 megjegyzés:

  1. De jó, ezt én is láttam és nekem is megtetszett. Szeretem azt a műsort, bár sajnos csak hébe-hóba láttam, mert mindig elfeledkeztem róla.
    Ezt a kenyeret lehet, hogy én is kipróbálom...

    VálaszTörlés