2016. augusztus 6., szombat

Tökfőzelék, ahogy én készítem

Anyukámtól tanultam a főzelék elkészítését, szerintem nagyon finom így és szerencsére Nyuszifülnek is ízlik :)

Hozzávalók:
  • 1 db tök
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • víz
  • kapor
  • liszt 
  • tejföl
1.) A tököt meghámozom, legyalulom és egy tálban gyengén megsózom, majd állni hagyom. vagy
2.) Előveszem a lefagyasztott tököt. :)
A hagymát megpucolom, apróra vágom és olajon megfonnyasztom, félrehúzom és pirospaprikát teszek bele, összekeverem. Ha most gyalultam a tököt, akkor kinyomom a levét  és a hagymára teszem, ha fagyasztottat használok, akkor csak ráteszem a hagymára. Felengedem vízzel, hogy ellepje, megsózom. Ha már forr és megfőtt a tök, akkor habarást készítek a lisztből és tejfölből (a mennyiség attól függ, hogy mennyire szeretné sűrűre az ember). Azért, hogy ne legyen csomós a főzelék, veszek ki a forró vízből pár merőkanálnyit, a habarással jól összekeverem, majd a fazekat leveszem a tűzről és folyamatos kevergetés mellett szépen csurgatva hozzáadom a habarást. A végén a feldarabolt kaprot teszem a főzelékbe és újra felforralom a tűzhelyen. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése