2017. február 17., péntek

Cukrozott sűrített tej házilag

Nagyobbik öcsémtől Janótól kaptam egy sütireceptet, hogy készítsem el neki, amiben az egyik hozzávaló a cukrozott sűrített tej volt. Gondoltam nem veszek boltit, ki tudja, hogy mi van benne, hanem elkészítem inkább itthon úgyis van hozzá minden. A receptet itt találtam és tényleg jól sikerült. :)

Hozzávalók:
  • 5 dl tej
  • 65 dkg cukor
  • 5 dkg vaj (82 %-os)

Minden hozzávalót egy vastag falú edénybe teszek és lassú tűzön állandó kevergetés mellett várom, hogy feloldódjon a cukor. Ha már elolvadt a cukor, akkor felforralom és a forrástól számított még 10 percig folyamatosan kevergetem és takaréklángon főzöm tovább. A tűzhelyről levéve hideg vízfürdőbe teszem és ahogy hűl ki, úgy be is sűrűsödik.  Üvegbe töltöm és felhasználásig ott tárolom. Elvileg addig használható fel, ameddig a tej szavatossága szólt.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése