2015. december 6., vasárnap

Trüffeltorta

Pár napja Nyuszifülnek születésnapjára sütöttem ezt a tortát a munkahelyére. Szerencsére minden kollégájának ízlett és nagy sikert aratott ez a sütemény. A díszítését nem bonyolítottam most sem túl. 

Hozzávalók:
Piskótához:
6 db tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor

Krémhez:
25 dkg csokoládé (tej-, és ét vegyesen)
1 evőkanál vaj
rum aroma
25 dkg mascarpone
3 dl tejszín
csipet só

+ csokidara díszítéshez

A tojásokból szokásos módon 3-3 tojásonként két piskótát sütök. Ha valaki akarja, megsütheti egyben is a piskótát, csak én jobban szeretem külön-külön megsütni a lapokat.
A krémhez a gőz felett felolvasztom a csokit a csipet sóval és a vajjal együtt. Felverem a tejszínhabot, hozzáadom a mascarponét, meg a kihűlt csokit és a rum aromát.
Megtöltöm a lapokat, bevonom a torta tetejét és oldalát, majd a maradék krémmel és csokidarával díszítem.




1 megjegyzés: