2013. november 16., szombat

A legegyszerűbb almás pite

Amikor a kedvenc süteményes könyvemben megláttam ezt a receptet tudtam, hogy azonnal el kell készítenem, mondtam is otthon, hogy én most almás pitét készítek. Viszont amikor anya meglátta, hogy nem a hagyományos almás pite tésztát gyúrom és tölteléket készítem megjegyezte, hogy "Erre akarod elpazarolni az almát, ahelyett, hogy normális almás pitét készítenél?" Szerintetek mi lett a vége? Azóta folyton ezt a fajtát kell megsütnöm neki, mert ő már ezt az almás pitét szereti, a hagyományosat felesleges szerinte elkészítenem, mert ez sokkal finomabb. Ennyit az előítéletekről...

 Hozzávalók:
  • 26 dkg liszt
  • 12 dkg kockára vágott vaj
  • kb. 3-4 evőkanál langyos víz
  • pár kanál sárgabarack lekvár
  • 46 dkg hámozott, kicsutkázott, vékonyan szeletelt alma
  • ízlés szerint fahéj, szegfűszeg, gyömbér
  • 1 narancs finomra reszelt héja
  • 1/4 bögre lágy barna cukor
  • 1/4 bögre mazsola
A sütőt 190 fokra előmelegítem. A lisztet egy tálba teszem, belemorzsolom a vajat, míg darabos morzsalékra emlékeztető tészta nem lesz belőle, majd pedig hozzáadok kb. 3-4 evőkanál vizet és lágy tésztává gyúrom. Óvatosan szabad csak dagasztani, majd pedig enyhén lisztezett gyúródeszkán kinyújtom kb. 35 cm átmérőjűre. Beleteszem a kivajazott és lisztezett pités tálba, majd pedig megkenem baracklekvárral az alját. Egy tálban addig az almát, fahéjat, szegfűszeget, gyömbért, barna cukrot, mazsolát és a narancs reszelt héját összekeverem, majd pedig a tésztán egyenletesen eloszlatom. A tészta szélét ráhajtogatom a töltelékre, redőket képezve, de a közepe "nyitva" marad. 35-45 percig sütöm, amíg a tészta szép aranybarna nem lesz, viszont ha már az alma kellően megpuhult, akkor a közepét le kell fóliázni. Tálalás előtt igény szerint még porcukorral megszórható.
 
 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és igen finom lehet! Márcsak ilyenek vagyunk mi anyák elbizonytalanodunk és félünk az ismeretlentől. De aztán megszeretjük és használjuk sőt még tetszik is ugye?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van! :) Majd ha egyszer én is anya leszek biztos megtapasztalom ezt :)

      Törlés