2013. október 27., vasárnap

Sportszelet

Rájöttem, hogy hiába készítem el rengetegszer ezt a süteményt, valamiért még nem került fel a blogomra. Pedig a legelső bejegyzésemkor Sportszelet sütinyalóka vaníliás csokipasztilákkal - SAD 13. fordulójára, is ez az édesség szolgáltatta az alapot. Úgyhogy mivel a hétvégén megint elkészítettem gondoltam megosztom veletek is. Nagyon könnyű recept. Bár én már sok helyen láttam hasonlót, a receptet én az egyik kolléganőmtől kaptam és vándorol azóta is a családban.

Hozzávalók:
  • 2 dl tej
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 kocka Rama margarin
  • 25 dkg kristálycukor
  • 1/2 kg darált keksz
  • 1 rum aroma
  • 2 tábla csokoládé (én 1 tábla tej és 1 tábla étcsokit használtam)
  • 4 evőkanál olaj
A gázon felmelegítem a tejet, benne a felszeletelt margarinnal és a cukorral. Egy tálban összeöntöm a darált kekszet, rum aromát, kakaóport és az előbbi tejes keveréket, ha már elolvadt a cukor és a margarin a tejben, alaposan összedolgozom a masszát. Egy tálcát vékonyan kikenek olajjal, majd pedig egyenletesen belenyomkodom a masszát. Vízgőz felett felolvasztom a csokoládét az olajjal, ha már szép a máz, akkor pedig bevonom vele a sütemény tetejét. Egy éjszakára hűtőbe teszem és másnap szeletelem. 

9 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a recept is:))
    Szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  2. Most bukkantam a blogodra és máris kiválasztottam ezt a receptet. Nagyon tetszik :)

    Engem itt találsz meg http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom! Nem tudom, hogy eddig miért nem találtam meg a blogodat, de látom, hogy érdemes benézni hozzád :) Szépek a fotóid, jól néznek ki az ételeid! :)

      Törlés
    2. Ki is próbálom, mert lesz rá kereslet :) Köszi szépen. Örülök, hogy "egymásra" találtunk végre. Én is körülnézek nálad :)

      Törlés
  3. Még sosem készítettem el ezt a süteményt, enni is csak nagyon régen ettem. Nagyon jól néz ki a tiéd és tényleg nagyon egyszerű:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha egyszerű, de finom édességre vágyik az ember, akkor nálunk első helyen szerepel :)

      Törlés
  4. Én is szoktam ilyet csinálni, nagyon fincsi desszert. Most hétvégére terveztem, hogy készítek egy adagot, majd én is posztolom, mert blogba még nálam sem került ki :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha pont a legnagyszerűbb receptek maradnak ki a posztolásból. Várom a tiéd receptjét is :)

      Törlés