2013. október 4., péntek

Túrós pogácsa

Ildi KOKKI blogszületésnapi játékot hirdetett, aminek keretén belül a versenyzőknek készíteniük kell valamit a blogjáról. Az én választásom  erre az isteni finom túrós pogácsára esett, mert  nagyon szeretem a pogácsákat. Most úgyis elkezdődik a szezonja a kelt tésztáknak és nem árt bővíteni a repertoárt :) Érdemes játszani, mert nagyon jó kis nyereményekre lehet szert tenni. A recepten egy picit változtattam, de nagyon finom lett.

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg vaj
  • 2 db tojás
  • 1 dl tej
  • csipet só és cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 2 teáskanál só
  • 5 dkg trappista sajt

A vajat nagylyukú reszelőn átreszelem, beleteszem a lisztet és a sót, majd belemorzsolom a túrót. Kissé átmozgatom a hozzávalókat. A tejbe beleteszem a pici sót és cukrot, felfuttatom benne az élesztőt és lisztes keverékhez adom egy tojással együtt. Összedolgozom a tésztát, majd pedig lefedve 30-45 percig pihentetem. 
Pihentetés után átgyúrom a tésztát, téglalap formájúra nyújtom kb. 1 cm vastagságban, meghajtogatom, először alulról, majd felülről, végül jobbról és balról. A tésztát újra kinyújtom, becirádázom a tetejét, négyzeteket vágok, amiket kissé gömbölyűre formázok kézzel, megkenem a tetejét az egy felvert tojással és reszelt sajttal megszórom, majd pedig megsütöm.


6 megjegyzés:

  1. Imádom a túrós pogácsát, bármennyit meg tudnák enni belőle, jó választás volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy én is jó sokat megbírok belőle enni :) Amíg van, addig eszem :)

      Törlés
  2. Igen kívánatosak, bekapkodnék szívesen egyet-kettőt! :)

    VálaszTörlés