2013. március 7., csütörtök

Rizsfelfújt, ahogy anya is szokta

Ma megsütöttem életem első rizsfelfújtját! Azért nem készítettem még eddig, mert anya mindig elkészíti, de ma mondtam neki, hogy megcsinálom helyette, hogy pihenhessen, mivel úgyis megfázott. Elővettem a régi receptfüzetét és nekiálltam, a végeredményt lent tekinthetitek meg. Az illata isteni, most éppen hűl, úgyhogy hamarosan nekiesik a család :)






Hozzávalók:

  • fél liter tej
  • 3 tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 20 dkg rizs
  • 1 citrom reszelt héja
Fél liter tejben megfőzök 20 dkg rizst, majd hűteni kezdem. A 3 tojásfehérjét kemény habbá verem, majd pedig a 3 tojássárgáját a  3 evőkanál cukorral, vaníliás cukorral és a citrom reszelt héjával kikeverem. Ehhez a tojássárgájás anyaghoz hozzákeverem a megfőtt rizst, majd pedig szépen lassan a tojásfehérje habot is. Szilikonformába töltöm ezt a kulimászt és előmelegített sütőben megsütöm. 
Tetszés szerint porcukorral vagy lekvárral vagy szörppel fogyasztható.

3 megjegyzés: