2014. február 4., kedd

Tarajos fánk

Idősebbik öcsém kóstolt először ilyen fánkot a barátnőjénél és elkérte a receptet, hogy én is elkészíthessem itthon. Hát most elkészítettem, úgyhogy remélem sikerült örömet szereznem neki ezzel :) Az eredmény egyébként egy nagyon finom fánk :)
A recept egyébként megtalálható a Nők Lapja Konyha 2013. februári számában.

 Hozzávalók:
  • 30 dkg tejföl
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 50 dkg liszt + a nyújtáshoz
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 dkg porcukor
  • 15 dkg Rama sütőmargarin
  • olaj a sütéshez
A tejfölt és a tojást elkeverem a sóval. A lisztet a sütőporral, a porcukorral és a margarinnal egy tálban szétmorzsolom, majd pedig összekeverem a tojásos tejföllel és puha tésztává gyúrom. Kb. 20 percre lefedem és meleg helyen pihentetem a tésztát. Ha letelt az idő akkor lisztezett gyúrólapon téglalap formájúra és kb. fél cm  vékonyságúra nyújtom. Pizzavágóval (kevésbé húzódik a tészta) kb. 5x7 cm-es téglalapokat vágok és a téglalapok egyik oldalát a közepéig bevagdosom, hogy tarajos legyen. Forró olajban aranybarnára sütöm, szűrővel kiszedem, hogy a felesleges olajon lecsepegjen. Fahéjas porcukorral, vaníliasodóval, vagy vanília fagylalttal tálalom.



8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és finom lehetett! Ez én is kinéztem magamnak aztán csak nem készítettem el. Érdekesnek tűnt akkor is a formája!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi és tömör lett kisütve. A formája miatt tetszett meg nekem is, mert nem szokványos fánk kinézete van. :)

      Törlés
  2. Éppen ma reggel kávéivás közben lapozgattam ezt az újságot, s megakadt a szemem éppen ezen a fánkon:-) Kacérkodtam is az elkészítés gondolatával, de megelőztél:-) Igazán helyes tarajok lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, hogy nektek is bejön-e ha elkészíted, mert szerintem nagyon finom :)

      Törlés
  3. Ha fánk, akkor bármilyen formában jöhet, nagyon szeretem. Jól néznek ki ezek a tarajosak is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom! :)

      Törlés
  4. Ó, ez nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés