2014. szeptember 8., hétfő

Kókuszos csokitorta szülinapra Csipkerózsikával

Ezt a tortát anyának készítettem a mai szülinapjára. Mivel nagyon szereti a Disney mesék közül Csipkerózsikát, de nem vagyok olyan ügyes, hogy megtudjam formázni, ezért vettem a játékboltban ezt a kis figurát. Mivel már anyák napján is bejött neki ez a krém, ezért most is ezzel készítettem el a tortáját, de a virágokkal próbáltam kissé csajosabbá tenni, bár a díszítés most egy kicsit túl egyszerűre sikeredett.

Boldog születésnapot anya!!!!!!


Hozzávalók:
A piskótához (22 cm-es átmérőjű tortaformához):

  • 8 db tojás
  • 12 dkg cukor
  • 16 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja és a fél leve
A krémhez:
  • 7,5 dl tej
  • 3 csomag csokis pudingpor
  • 30 dkg margarin
  • 18 dkg porcukor
  • 15 dkg kókuszreszelék
Díszítéshez:
  • virágok
  • cukorszívek
A piskótához a tojások fehérjét kemény habbá verem, hozzáadom a cukrot, tojássárgáját, sütőporral elkevert lisztet és a citrom levét és reszelt héját. Sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába töltöm és előremelegített sütőben megsütöm. Hagyom kihűlni a tésztát és közben elkészítem a krémet hozzá.
A  pudingport kevés tejjel szép simára keverem, közben a maradék tejet felteszem a gáztűzhelyre és felforralom, ha már forr a tej, akkor takarékra állítom a lángot és szépen apránként folyamatos kevergetés mellett adagolom hozzá a pudingos tejet, szép sűrűre főzöm. Amíg hűl, addig a margarint a porcukorral habosra keverem, hozzáadom a kókuszreszeléket és a kihűlt pudingot. 
A piskótát három részre vágom, megtöltöm a krémmel, majd kívülről is szépen bevonom vele. 
A cukorszívekkel és a virágokkal díszítem.



10 megjegyzés:

  1. A kókusz és a csoki mindig jó párosítás :)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse Anyukádat nagyon sokáig! Ügyes vagy nagyon szép tortát készítettél. A krém nagyon finom lehetett, látod még én is tanulok tőled mert csokival még nem párosítottam a kókuszt pedig nagyon finom lehet. Eddig csak vanília pudingba tettem kókuszt. Kifogom próbálni ! (Anyukádnak üzenem hogy nagyon ügyes házias lánya van!)

    VálaszTörlés
  3. Istenke éltesse az Anyukádat nagyon sokáig!! Csodaszép tortát készítettél./ Anyud örülhet a mai világban, hogy ilyen kis házias lánykája van /:))

    VálaszTörlés
  4. Isten éltesse Édesanyádat sokáig! Szép és finom tortát készítettél neki!

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse az anyukádat ! Tetszik a torta krémje és a piskótában is a citrom, nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen a kedves szavakat és anya felé irányló jókívánságokat is! :) Próbálok anyának segíteni ahogy tudok, hiszen nem egyszerű az élete három gyerek mellett :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom tortát készítettél anyukádnak, biztos örült neki. Isten éltesse sokáig!

    VálaszTörlés
  8. Boldog szülinapot Anyudnak! :) Biztosan nagyon örült ennek a finom tortának! :)

    VálaszTörlés
  9. Utólag is boldog születésnapot Anyukádnak!! :) Naggggyon jól néz ki, imádom amikor ennyi krém van a tortában! Az, pedig, hogy kókuszos különösen tetszik! Megjegyzem, ezt a krémet magamnak! :)

    VálaszTörlés