2014. szeptember 28., vasárnap

Almás pite kosárkák

Ezt a süteményt, még a SAD. 7. fordulójára készítettem el ebben a formában, de akkor még nem rendelkeztem bloggal, ezért gondoltam, hogy most megosztom veletek. Recept alapjaként a kedvenc sütiskönyvemből   a legegyszerűbb almás pite leírását használtam, csak kicsit módosítottam rajta.

 Hozzávalók:
  • 26 dkg liszt
  • 12 dkg kockára vágott vaj
  • kb. 3-4 evőkanál langyos víz
  • pár kanál sárgabarack lekvár
  • 46 dkg hámozott, kicsutkázott, vékonyan szeletelt alma
  • ízlés szerint fahéj, szegfűszeg, gyömbér
  • 1 narancs finomra reszelt héja
  • 1/4 bögre lágy barna cukor
  • 1/4 bögre mazsola
Egy tálba öntöm a lisztet, amibe belemorzsikálom a margarint, amikor már jó morzsás, hozzáadok 3-4 evőkanál vizet és összegyúrom. Kilisztezett deszkán kinyújtom és kis köröket szaggatok a tésztából, amikkel kibélelem a kivajazott muffinformákat. Megkenem sárgabaracklekvárral az így készült kosárkák belsejét, majd pedig megtöltöm a következő töltelékkel: az almát megpucolom, kimagozom és vékony szeletekre vágom, hozzáteszem a barna cukrot és mazsolát, a narancs reszelt héját és levét, ízlés szerint teszek még bele fahéjat és szegfűszeget. Előmelegített sütőben megsütöm. 






6 megjegyzés:

  1. Tehát a muffinformák nemcsak muffin sütésére alkalmasak! Ötletes, mutatós és finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Azta de guszta!! Naná, hogy a muffin-formák sok mindenre jók, nekem most éppen birsalmasajt szikkad bennük.. :-))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! A muffin-formák nagyon hasznosak! :)

    VálaszTörlés
  4. Hű, nagyon megkóstolnám...!! :P

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes, biztos finom is.

    VálaszTörlés